Kerk en Mysore - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Marnix Gymnasium - WaarBenJij.nu Kerk en Mysore - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Marnix Gymnasium - WaarBenJij.nu

Kerk en Mysore

Door: Marilene

Blijf op de hoogte en volg Marnix

22 Februari 2016 | Nederland, Rotterdam

Namaste Nederland!
Vandaag waren we even uit het normale ritme. Dat betekende dus ook iets eerder opstaan. De planning van vandaag bestond namelijk uit ontbijt, kerk en een roadtrip naar Mysore. Na een redelijk snel ontbijt moesten we dus de bus in om naar de kerk van Sam en Shoba te rijden. Deze kerk was in een hotel. Nadat we eerst even en tochtje door het hotel hadden gemaakt aangezien de kerkdienst naar een andere zaal was verplaatst, kwamen we in de kerkzaal aan waar we tot onze verbazing heel veel blanke en zelfs Nederlandse mensen tegenkwamen. Na een bijzondere dienst en een hoop handen te hebben geschud, vertrokken we op onze roadtrip naar Mysore. De eerste twee uur was lekker doorrijden voor zover dat op de Indiase wegen kan. Daarna hadden we een korte pauze waarin we een kop koffie konden halen. Zodra we de winkel inkwamen werden we dus weer aangestaard, dat blijft toch een rare ervaring. Daarna reden we nog eens anderhalf uur. Toen kwamen we aan bij onze eerste bezienswaardigheid. Dat was het zomerpaleis van een sultan die leefde van 1730-1799. Hoewel de buitenkant van het paleis niet heel erg opviel, waren aan de binnenkant alle muurschilderingen en meubels nog intact gebleven. We konden helaas niet heel lang blijven en zaten na ongeveer een half uur alweer in de bus. Daarna reden we door naar het een na sterkste fort van India. Daar bezochten we een oude gevangenis. Na een aantal mooie foto’s gemaakt te hebben, reden we door naar ons hotel. We hadden daar een uur om ons op te frissen en een duik in het zwembad te nemen! Toen gingen we door naar het Mysore Palace dat ’s avonds helemaal in lichtjes gehuld is. Eenmaal terug in het hotel gingen we dineren en daarna was het voor mij alweer de tijd om deze blog te schrijven. Morgen blijven we nog een dag in Mysore en ’s avonds rijden we weer terug. Maar daar horen jullie morgen meer over!

• 22 Februari 2016 - 10:43

M. Kolet:

Hoi allemaal,
    Superleuk om jullie ervaringen te lezen en de foto's te bekijken. Maak er meer!
    Ik herken nog veel van 2 jaar geleden. Na het lesgeven nu even tijd om te ontspannen en dan nog maar een paar dagen te gaan. Veel plezier met de presentaties!
    Gr. Kl

• 22 Februari 2016 - 11:09

Boudi:

Wij blijven maar meegenieten van jullie fantastische ervaringen !!! Dank voor blog.

• 22 Februari 2016 - 14:35

C.kom:

Als trouwe lezer van jullie verblijf in India zeg ik jullie verslaggevers dank voor de vele en duidelijke informatie die naar ons toekomt, hartelijk dank hiervoor. Dankbaar dat jullie ook in dit land iets kunnen betekenen voor de verre naasten. Jullie zijn een voorbeeld voor velen. Geniet van de reis maar bovenal van de vreugde die jullie ontvangen met de overdracht van onderwijs. Succes