Back at Bangalore - Reisverslag uit Bangalore, India van Marnix Gymnasium - WaarBenJij.nu Back at Bangalore - Reisverslag uit Bangalore, India van Marnix Gymnasium - WaarBenJij.nu

Back at Bangalore

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Marnix

24 Februari 2016 | India, Bangalore

Daar zijn we weer met de blog van vandaag. Vandaag(dinsdag) hebben we de eindpresentaties gedaan en deze hebben we laten zien aan de hele basisschool.

Onze dag begon natuurlijk nadat iedereen wakker was. Toen hebben we lekker ontbeten met de dagelijkse dosis toast en zoet beleg. Na het ontbijt was het dan bijna zover en hebben we de laatste voorbereidingen gemaakt voor de eindpresentaties. Eerst hadden we nog een normale ochtend deel om nog leuke dingen met je groep te doen en de eindprestatie met de klas voor te bereiden. Zo heeft de knutsel groep met de klas besproken hoe ze de fashion show gingen doen en nog een klein knutseltje gemaakt en de dans groep de dans geoefend en de puntjes op de i gezet.
Dit is allemaal goed gegaan en toen de lessen klaar waren hebben we nog even heerlijk warm geluncht.
na de lunch was het dan toch echt tijd voor de eindpresentaties en iedereen was natuurlijk hartstikke zenuwachtig, maar gelukkig is alles goed gegaan en is het een super gave eindshow geworden. Het begon met de theater groep die roodkapje naspeelden dat werd verteld door 3 vertellers. Hierna kwam het knutsel groepje met de fashion show om al hun creaties te laten zien.
Daarna kwam de sport groep die hun kinderen lieten bootcampen en een klapspel lieten doen. Als laatste kwam de gezellige dansgroep die hun dansje op het nummer ‘easy love’ deden en dit was net als de andere groepjes een groot succes.
Toen bleek dat er ook nog verassings acts waren. Er waren namelijk twee dansen ingestudeerd door de kinderen. De eerste dans was een taditionele welkomst dans en de andere dans was een soort hiphop dans. En de kinderen van alle klassen hadden zelfs nog allemaal kaartjes voor ons gehaald wat toch wel wat emoties opriep en wat natuurlijk super lief was!

Na de eindpresentaties is de helft van de groep naar de krottenwijken geweest en de rest ging lekker chillen op het dakterras, terwijl ze een plan maakten voor de Hollandse ochtend en cadeautjes klaarmaakten voor hun groepje.
Toen het groepje van de sloppenwijken weer terug was zijn we met z’n allen naar een shopping mall geweest, omdat Sam en Shoba een thanksgiving dinner voor ons hadden georganiseerd. Hiervoor hadden we nog even tijd in de shopping mall en dit hebben we gebruikt om eten te kopen en om een cadeautje uit te zoeken voor Sam een Shoba. Hier waren ze super blij mij en het diner was ook heel lekker. In de shopping mall bleek ook nog een spookhuis te zijn en het leek ons wel een leuk idee om hiernaar toe te gaan met alle leerlingen. Het was uiteindelijk heel erg eng en leuk maar we zijn toch blij dat we het gedaan hebben.

Toen gingen we weer naar huis en hebben we nog een hele korte vergadering gehad en kregen we allemaal een cadeautje van Shoba en Sam, wat natuurlijk ook super lief was.
Daarna ging de India groep slapen ,want het was weer bedtijd.

Haudou
Groetjes van de Indiagroep en tot de volgende blog.